PODPORA 8-20 hod:   +420 603 255 372    Facebook   Google Maps   LinkedIn
 

Zásady pro správné měření rychlosti internetu

Výslednou rychlost internetu u Vás není možné z naší strany garantovat, protože celkovou kvalitu neovlivňuje pouze naše síť

Ověřujte rychlost připojení jen za předpokladu, že jsou splněny všechny podmínky níže. V opačném případě nemusí být výsledky měření přesné.

  • máte pomalou rychlost, dlouhou odezvu,... RESTARTUJTE. Rychlá rada servisní podpory na telefonu zní: "vypněte to (počítač, Wi-Fi router, modem aj.), počkejte cca 30 sekund, zkontrolujte kabeláž a zase postupně od modemu zapněte.“
  • měřit zásadně po datovém gigabit eth kabelu UTP (bez zalomení či poškození) ve Vaši místní síti LAN, připojeným od počítače/notebooku k routeru/ k modemu (nikdy ne přes vaší domácí Wi-Fi síť!)
  • pokud je k modemu připojen router (nejlevnější TP-LINKY nebo TENDA jsou mnohdy problematické), je potřeba odpojit všechna zařízení připojena přes UPT kabel a Wi-Fi síť, která by mohla v době měření výrazně zkreslit výsledky
  • v počítači používat aktualizovaný prohlížeč, jenž nezatěžuje tolik přenos, případně vyzkoušejte prohlížeč jiný (doporučujeme Google CHROME)
  • optimální je naklonovat MAC adresu routeru na PC síťové karty a měřit rychlost z PC přímo na modemu
  • používat kvalitní datové UTP stíněné kabely s uzemněnými RJ45 konektory (pokud někdo vede kabel podél 230 V, a není stíněný, dochází k rušení už na prvním metru)
  • na PC/NTB mít aktuální operační systém. Windows XP již nejsou podporovány, mají bezpečnostní trhliny a Windows 7 již také nejsou optimální pro provoz na internetové síti. Podobné to bude u macOS
  • mít k testování PC/NTB v dobrém stavu jak po HW stránce, tak také po SW (bez virů, malwarů, bagů apod. i s těmi se u klientu setkáváme) a zároveň nemít spuštěné žádné stahování, aplikace či aktualizace, které by využívaly připojení k internetu v době měření

Po splnění těchto nezbytných kroků lze korektně změřit rychlost internetu

  • pro měření využívejte ověřený server speedtest.net
  • nebo měřit přes certifikovaný měřič rychlosti od ČTÚ nettest.cz
  • výsledky některých jiných měření, zejména z www.dsl.cz, nejsou relevantní, protože jsou určeny pro pomalejší linky, problémy má také internetprovsechny, který pro změnu měří velmi nepřesně

Kde se vyskytne při poruše internetu nejvíce chyb? V 90 % na routeru klienta (staré routery více jak 5 let, levné routery typu TP-link, TENDA a jiné a routery se starým a nezabezpečeným firmwarem)

Jaký je nejčastěji ten nejpomalejší článek? Bezdrátové Wi-Fi připojení, případně jiný problém v počítači softwarového nebo hardwarového charakteru.

V případě, že jste postupovali správně a měření přesto nedopadlo dobře, kontaktujte naší servisní podporu. Výsledky s Vámi zpracuje IT specialista a navrhne další postup.