PODPORA 8-20 hod:   +420 603 255 372    Facebook   Google Maps   LinkedIn
 

Často kladené dotazy (FAQ)

INTERNET

Nefunguje mi INTERNET případně WiFi připojení? RESTARTUJTE

1. zkontrolujte, zda svítí modem, ONU, router WiFi a mají potřebné napájení
2. nesvítili, zkontrolovat v zástrčce 230V, zdroje a zda nejsou vyhozené jištiče
3. jeli vadný zdroj, měníme zdroje k modemu/ONU/CATV (cena nového 150,-)
4. pokud napájení funguje, proveďte restart zařízení
5. a to vypnutím z elektřiny na 30s a znovu zapnutí v pořadí:
PRVNÍ modem, až začnou svítit 4x zelené diody, (onu GPON), pak
DRUHÝ Wi-Fi router klienta (90% stavu zaseknutí)
6. pokud na modemu nesvítí LINK, je problém ve spojení s routerem/PC
7. zkontrolujte zdroj k routeru a propojovací datový kabel UTP
8. diody US, DS a ONLINE nesmí na modemu blikat
9. připojujete se přes Wi-Fi? Ověřte, zda Vaši síť vidíte a připojte se k ní
10. ROUTER je Vaše domácí síť a proto jen pravidelně AKTUALIZUJTE!
11. IP adresa na WAN portu musí být automaticky z DHCP, nikoli staticky

Pokud restart nepomohl, kontaktujte nás na 603255372 nebo elektronicky.

Jaká je moje IP adresa?

všichni klienti mají v sítích 4M Rožnov IPv4 adresu ZDARMA, adresa je veřejná a fixní (v čase neměnná). Zjistit IP veřejnou adresu je snadné.

Po výměně routeru / počítače nefunguje internet?

modem je vázán na MAC adresu připojeného zařízení. V případě změny zařízení připojeného přímo do kabelového modemu je nutné nás kontaktovat na servisním čísle 603 255 372 nebo elektronicky.

Nefunguje mi služba CHYTRÁ TV

pokud nefunguje služba Chytrá TV, budeme potřebovat vědět, na jakém zařízení (SMART TV, PC, mobil,...). Pokud dochází k zasekávání obrazu, je důležité, aby zařízení byla připojena přes datový UTP kabel do routru. Převážně WiFi moduly v TV způsobují rušení a tím i nestabilitu přehrávání.

Mohu využívat svůj stávající Wi-Fi router?

ANO, svůj router používat můžete, avšak routery od nás testujeme a optimalizujeme pro provoz v síti 4M Rožnov.

Nefunguje mi má domácí Wi-Fi síť?

vyzkoušejte reset Wi-Fi routeru (nastavení routeru se kompletně vymaže) a nastavte router znovu ovšem za předpokladu, že máte potřebné znalosti.

Kde se vyskytne při poruše internetu nejčastěji závada?

v 90 % případů na routeru klienta (staré routery více jak 5 let, levné routery typu TP-link, TENDA a jiné a routery se starým a nezabezpečeným firmwarem).

Jaký je dosah signálu Wi-Fi?

signál slábne při průchodu zdí, více pak betonovým stropem do patra. Dosah vaší Wi-Fi sítě ovlivňují okolní bezdrátové sítě (ideální je si udělat průzkum frekvenčního spektra a změnit svůj signálový kanál k zamezení rušení), ale hlavně slabší výkony mobilních zařízení (vy síť vidíte, ale vás už nevidí router).

Záleží na zabezpečení? VŽDYCKY

pokud nezabezpečíte svou bezdrátovou síť použitím šifrování WPA2, dnes už WPA3 případně i ověřením MAC adres aj., soused nebo někdo jiný v dosahu signálu může zdarma využívat vašeho připojení. Přicházíte jednak o rychlost, ale hlavně o bezpečnost, protože nezvaný host může využívat vaše připojení k provozování nekalé činnosti, ke stahování nelegálního obsahu nebo dokonce ke krádeži vašich osobních dat.

Mám zavirovaný / nefunkční počítač, pomůžete mi?

NE. Naše firma Vám dodává pouze internet, neprovádíme ani servis ani údržby zákaznických stanic.


KABELOVÁ TELEVIZE

Vypadl mi televizní signál

Ujistěte se, že nedošlo k porušení přívodního koaxiálního kabelu u vaši TV nebo Set-Top-boxu, restartujte TV nebo Set-Top-box vytáhnutím napájecího kabelu z elektrické sítě 230V. Pokud se problém nevyřešil, kontaktujte nás na servisním čísle.

Nejdou mi kódované balíčky

Pokud nebylo manipulováno s CA modulem, restartujte TV vytáhnutím napájecího kabelu z elektrické sítě 230V a vytáhněte CA modul z TV a zpět jej zasuňte. Pokud se problém nevyřešil, kontaktujte nás na servisním čísle.

Mám rušení na některých kanálech

Ujistěte se, že nedošlo k porušení přívodního kabelu mezi zásuvkou a televizí. Pokud rušení nedokážete odstranit svépomocí, kontaktujte nás na servisním čísle. Servis vlastních televizních rozvodů je zpoplatněn dle doplňkového ceníku

Chtěl bych změnit TV Balíček. Jak to mám udělat?

Klikňete na formulář

Jak mám naladit svůj televizor / Set-top box)?

V menu Kabelová Televize – zvolte svou lokalitu a vyberte Frekvenční plán (digitál DVB-C) případně volbu "postup naladění digitální TV".


JINÉ ZÁVADY A OTÁZKY

Došlo k poškození přívodní kabeláže, co mám dělat?

Pokud došlo k poškození přívodní kabeláže a opravu nezvládnete svépomocí, kontaktujte nás na servisním čísle.

Jak mohu změřit rychlost svého připojení?

Jako první je třeba dodržet podmínky pro měření. Otevřete si stránku speedtest, z proveďte měření stisknutím tlačítka GO. Výsledky těchto měření jsou pouze orientační. Pro co možná nejpřesnější měření používejte výhradně počítače připojené ethernet kabelem (ne pomocí WiFi).

VOYO, HBO max, HBO GO, O2 TV, Netflix...

Jsou streamovací služby jiných společností a jako takové se dokupují zvlášť. Stream běží skrze klasický Internet.

Subjekt mimosoudního řešení spotřebitelského sporu

Účastník reklamačního řízení je oprávněn v případě nesouhlasu s vyřízením reklamace uplatnit námitky u Českého telekomunikačního úřadu (www.ctu.cz) do 1 měsíce od sporně vyřízené reklamace.